| Kiosk z prasą dla osób Niewidomych
Czasopisma w brajlu: Focus W Kiosku z prasą dla osób niewidomych i słabowidzących dostępne są czasopisma z otwartego rynku prasowego. Czasopisma są w postaci plików tekstowych do odczytania przy pomocy oprogramowania udźwiękawiającego. Czasopisma są dostępne bezpłatnie. W ofercie Kiosku są miesięczniki, tygodniki ogólnopolskie, dzienniki lokalne oraz czasopisma edukacyjne. Ofertę można odczytać klikając w link oferta. Czasopisma są przesyłane do zarejestrowanych czytelników za pośrednictwem poczty elektronicznej, lub są nagrywane na płyty CD i wysyłane za pośrednictwem poczty tradycyjnej. Aby stać się czytelnikiem Kiosku należy wypełnić Ankietę dla Czytelnika, własnoręcznie podpisać ją i przesłać pocztą tradycyjną na adres naszego Stowarzyszenia znajdujący się na stronie internetowej www.defacto.org.pl. W razie problemów prosimy o kontakt z administratorem serwisu na adres poczty elektronicznej: biuro@defacto.org.pl Oferta: „Historia Do Rzeczy”, kontynuacja dodatku „Uważam Rze Historia”.
„Zwierciadło” – polski miesięcznik dla kobiet ukazujący się nieprzerwanie od 1957 roku. Nazwę pisma wymyśliła Zofia Bystrzycka, a zostało ono założone przez Ligę Kobiet Polskich. Początkowo „Zwierciadło” było tygodnikiem, od 1991 roku ukazuje się, jako miesięcznik. W 2010 r. „Zwierciadło” zostało uznane przez „Media & Marketing Polska” za Magazyn Roku. Jest wielokrotnym laureatem konkursu „GrandFront” na najlepszą okładkę prasową. „Sens” - ilustrowany magazyn psychologiczny o charakterze poradnikowym, skoncentrowany na zagadnieniach psychologii życia codziennego. Poruszany w magazynie zakres tematyczny obejmuje takie obszary jak: wiedza o emocjach, postawach, relacjach międzyludzkich. Twórcy poradnika przedstawiają sprawdzone metody radzenia sobie w trudnych sytuacjach życiowych. W magazynie czytelnicy znajdą porady ekspertów oraz raporty o ważnych, dyskusyjnych zjawiskach współczesności. Poradnik stanowi źródło informacji o warsztatach, terapiach i nowościach w psychologii. Sens pomaga swoim czytelnikom doskonalić siebie i ulepszać świat! „Kulturystyka i Fitness” - to profesjonalny magazyn sportowy. Zawiera aktualności krajowe i zagraniczne ze świata kulturystyki i fitness, relacje i wyniki z zawodów, galerie. KiF promuje uprawianie ćwiczeń siłowych i fitness zarówno w wydaniu wyczynowym jak i rekreacyjnym. Podpowiada jak kształtować sylwetkę, budować mięśnie, spalać tkankę tłuszczową. Znajdziecie Państwo w nim sprawdzone zestawy ćwiczeń siłowych dla mężczyzn i dla kobiet, o różnym stopniu trudności i zaawansowania. Poznacie tajniki optymalnego odżywiania. Dowiecie się jakie odżywki i suplementy pomagają w utrzymywaniu dobrej formy fizycznej i psychicznej. Razem z KiF możecie Państwo zbudować zgrabną, umięśnioną, wysportowaną sylwetkę. Zadbacie o sprawność i kondycję na całe życie. „Mój piękny ogród” - największy europejski magazyny ogrodniczy, to nowa porcja wiedz oraz oryginalnych i cennych inspiracji. Czytelnicy znajdą tu nie tylko pomysły na aranżowanie kwiatowych rabat, ogrodów doniczkowych na balkonach i tarasach, ale i projekty nowych nasadzeń oraz praktyczne porady dotyczące małej architektury ogrodowej. Miłośnicy ogrodów użytkowych znajdą na łamach „Mojego Pięknego Ogrodu” wiele praktycznych porad i wskazówek dotyczących codziennej uprawy, pielęgnacji i ochrony roślin sadowniczych i warzywnych. W każdym numerze pisma przedstawiamy ponadto wybrane ogródki naszych czytelników, odpowiadamy na listy i zapraszamy do wzięcia udziału w konkursach z atrakcyjnymi nagrodami. „Gość Niedzielny” – ogólnopolski tygodnik katolicki wydawany w Katowicach. Jego pierwszy numer ukazał się z datą 9 września 1923, z artykułem wstępnym Augusta Hlonda. Organizatorem pisma był ks. Teodor Kubina, który początkowo pisał większość tekstów. Pismo początkowo związane było z Górnym Śląskiem, obecnie ma charakter ogólnopolski. Dodatkowo w każdym numerze ukazują się lokalne dodatki diecezjalne. "Gość Niedzielny" jest tygodnikiem opiniotwórczym (wg danych ZKDP pierwszy tygodnik opinii w Polsce - przed "Polityką", "Newsweekiem" i "Wprost"), nie kryjącym się z przywiązaniem do chrześcijaństwa, ale otwartym na dyskusję. Tygodnik porusza tematy religijne, jak też problematykę etyczną, społeczną, polityczną, ekonomiczną, naukową, historyczną, medyczną, itd. W "Gościu Niedzielnym" znajdują się też cykle reportaży (m.in. "Europa na kolanach", "W drogę ze św. Pawłem") i katechez (m.in. "Filary wiary", "Modlitwa jak chleb"). Tygodnik jest forum wymiany myśli i dyskusji o Kościele w Polsce, na świecie, o polityce, problemach społecznych i ekonomii. "Mówią Wieki" - to popularnonaukowy miesięcznik historyczny wydawany od 1958 roku, obecnie w nowej kolorowej szacie graficznej. To magazyn popularyzujący wiedzę o historii od czasów najdawniejszych po współczesność. Od początku pismo potrafiło pozyskać znanych, cenionych autorów umiejących w atrakcyjny sposób przybliżać przeszłość. Podstawą miesięcznika są studia historyczne (rubryki: Czas przeszły i zaprzeszły oraz Wojenko, wojenko... przeznaczona dla wielbicieli militariów). Obok nich zamieszczane są działy specjalistyczne: Historyczna Agencja Turystyczna (prezentująca miejscowości w Polsce i za granicą warte odwiedzenia przez miłośników historii), Klasyka eseju historycznego (przypominająca najważniejsze teksty dla dziejów historiografii), Wernisaż historyczny (rubryka autorska Marii Poprzęckiej, poświęcona historycznemu kontekstowi obrazów znanych malarzy), Powieści, powieścidła (powieści historyczne), Celuloidowe dzieje (filmy historyczne), Komputer i historia (CD-Romy o tematyce historycznej), recenzje i omówienia nowości książkowych. Redakcja stara się kształtować potoczną wyobraźnię historyczną, zwłaszcza wśród młodych czytelników. Od dwóch lat pismo organizuje dla młodzieży konkurs „Szkolna Liga Historyczna”, w którym zespoły uczniowskie ze szkół średnich mogą sprawdzić swą wiedzę historyczną. „Świat Wiedzy" - to miesięcznik popularno - naukowy, ukazujący się na rynku od lipca 2011roku. To magazyn nowej generacji. Po raz pierwszy zastosowana formuła zrywa z dotychczasowymi standardami obowiązującymi w segmencie prasy popularnonaukowej. Świat Wiedzy uczy i bawi, wyjaśnia kompleksowe zagadnienia z wielu perspektyw, opatrując je ciekawymi tekstami. Tematyka takich działów jak „Świat i Natura”, „Świat i Nauka”, „Świat i Człowiek”, „Świat i Historia” czy „Świat i Cywilizacja” jest przedstawiona w przystępny i atrakcyjny sposób, zamieniający lekturę numeru w prawdziwą wyprawę badawczą. Dzięki różnorodności poruszanych tematów Świat Wiedzy zamierza dotrzeć do grupy czytelników między 14 a 49 rokiem życia i zaspokoić ich potrzeby związane z interesująco i nowatorsko podaną wiedzą. O wysoki poziom merytoryczny czasopisma dba doświadczony zespół redakcyjny kierowany przez Adama Szumilaka wieloletniego redaktora czasopisma CD-Action i współpracujący z licznymi ekspertami naukowymi. "Dziennik Gazeta Prawna" - powstał we wrześniu 2009r. w wyniku połączenia dwóch doskonale rozpoznawalnych i cenionych ogólnopolskich dzienników: ukazującej się od 15 lat Gazety Prawnej oraz opiniotwórczego Dziennika Polska Europa Świat. Dziennik Gazeta Prawna jest gazetą opiniotwórczą o wyraźnym profilu biznesowym. Składa się z dwóch grzbietów: głównego o białym kolorze papieru i "żółtych stron" Gazety Prawnej. Tzw. "białe strony" mają charakter informacyjno-biznesowy, przez co szeroko podejmują tematykę polityczną i społeczną przez pryzmat interesów gospodarczych. W tej części znajdują się także pogłębione treści dotyczące finansów, bankowości i różnych sektorów gospodarki. Od 30 sierpnia 2010 roku Dziennik Gazeta Prawna wzmocnił treści gospodarczo - prawne, odświeżył layout i wprowadził nową winietę. Do grzbietu głównego w informacjach gospodarczo-biznesowych dodano komentarze prawne, wyróżnione żółtą aplą. Tytuł oferuje odtąd czytelnikom więcej treści o charakterze poradniczo - narzędziowym. Żółte strony „Gazety Prawnej” od lat poświęcone tematyce prawno-podatkowej zyskały dodatkowe 4 strony. Tym samym wzmocniono kompetencje tytułu w obszarze prawnym. „Chip” - to miesięcznik zajmujący się tematyką informatyczną i nowymi technologiami. Wydawany przez Burda Communications. Do każdego numeru czasopisma dołączana jest płyta CD lub DVD. Obecnie redaktorem naczelnym jest Konstanty Młynarczyk. Do kwietnia 2006 miesięcznik wydawany był we Wrocławiu. Obecnie w Warszawie. „Chip” zajmuje pierwsze miejsce w rankingu na najlepsze czasopismo komputerowe. W miesięczniku publikowane są informacje o nowościach na rynku komputerowym, aktualne rankingi, porównania, testy, możliwości i recenzje sprzętu komputerowego. Każdy numer miesięcznika zawiera następujące działy: aktualności, temat numeru, hardware, software, komunikacja, porady, magazyn, różne, Tips & Tricks. Neurofizjologia, neuropsychologia i neurolingwistyka, którzy gwarantują wysoki poziom prac naukowych.
”EKRANy”
to pismo poświęcone różnorodnym zjawiskom współczesnej audiowizualności.
Publikowane są w nim artykuły analizujące filmy i przekazy
audiowizualne, teksty reinterpretujące historię i teorię kina oraz
publikacje prezentujące niszowe zjawiska filmu awangardowego,
animowanego i dokumentalnego. Uzupełnia je refleksja na temat wzajemnych „Kino” polski miesięcznik poświęcony twórczości i edukacji filmowej; wydawany od 1966 roku w Warszawie. Od 2003 wydawcą miesięcznika jest Fundacja KINO. Od 1994 redaktorem naczelnym jest Andrzej Kołodyński. Obecnie ukazuje się 11 razy w roku (łączone wydania lipiec-sierpień) w objętości około 100 stron. W piśmie publikowane są recenzje filmów z bieżącego repertuaru kin, DVD i książek o tematyce filmowej, relacje z festiwali filmowych, wywiady z twórcami, eseje i analizy z dziedziny filmoznawstwa, bieżące informacje o imprezach oraz konkursach i nagrodach filmowych. Z pismem związana jest Nagroda im. Bolesława Michałka, przyznawana dla najlepszej książki filmowej roku oraz Nagroda im. Zbyszka Cybulskiego, wznowiona w 2005, przyznawana młodym aktorom wyróżniającym się wybitną indywidualnością. ”Ruch Muzyczny” - najstarsze istniejące polskie czasopismo muzyczne, poświęcone muzyce poważnej (w tym także dawnej i współczesnej), przedstawiające dokonania muzyków i kompozytorów. Pismo o takim tytule, redagowane przez Józefa Sikorskiego, ukazywało się już w latach 1857-1862 w Warszawie. W obecnym kształcie powstało w 1945 roku jako "Organ Związku Zawodowego Muzyków Rzeczypospolitej Polskiej". Do 1949 roku, a następnie w latach 1957-59, ukazywało się w Krakowie. Od 1959 roku dwutygodnik wydawany jest w Warszawie - do marca 2010 roku przez Bibliotekę Narodową, a od kwietnia 2010 roku - przez Instytut Książki. Od października 2013 roku „Ruch Muzyczny” jest miesięcznikiem, jego redaktorem naczelnym jest Tomasz Cyz. Pismo ma charakter popularnonaukowy. Jest skierowane do osób zawodowo związanych z muzyką i melomanów. „Ruch Muzyczny” to bez wątpienia jedyny periodyk ogarniający szerokie spektrum muzycznych wydarzeń w Polsce, a przy tym publikujący artykuły napisane w sposób przystępny. Stałymi działami dwutygodnika są: Ad libitum (aktualności - przegląd bieżących wydarzeń i ciekawostki ze świata muzycznego), Punkt i Kontra (dwa tematy główne numeru, którym poświęcone są artykuły i rozmowy), Rozmowa numeru (duży wywiad), Przetworzenia (czyli relacje z koncertów, festiwali, spektakli operowych i tanecznych oraz recenzje książek i płyt), Wariacje (portrety kompozytorów i muzyka w szerokim kontekście, np. nawiązania do filmu) oraz Felietony (stałe i gościnne). Od numeru 2/2014 do miesięcznika dołączana jest bezpłatna wkładka – kalendarz koncertowo-operowy. „Poznaj Świat” jest pismem geograficzno-podróżniczym, propagującym wiedzę o świecie, jego geografii i miejscowych obyczajach. Miesięcznik ukazuje się nieprzerwanie od 1948 roku i ma równie długą tradycję, jak Zespół Pieśni i Tańca „Mazowsze”. Poznaj Świat pokazuje świat z polskiego punktu widzenia, dlatego w przeciwieństwie do innych pism podróżniczych nie zamieszcza przedruków z edycji światowych. Pismo redagowane jest z nadzwyczajną dbałością o wysoki poziom literacki, a autorami publikacji są prawie wyłącznie wybitni polscy felietoniści i podróżnicy. Redakcja ceni sobie różnorodność relacji i okrasza je wysokiej jakości zdjęciami. Poznaj Świat to miesięcznik, który uzależnia od czytania i podróży. „Viva” to ekskluzywny dwutygodnik o znanych ludziach. Pojawił się na polskim rynku w 1997 roku i wydawany jest nakładem wydawnictwa Edipresse Group. Pierwsza edycja magazynu powstała w Polsce, później w 1999 roku zaistniała w Rumunii, a w 2004 na Ukrainie. Na jesieni 2007 roku wystartowała również rosyjska edycja dwutygodnika Viva Magazyn Viva! w szczególny sposób łączy kulturę popularną z kulturą wysoką. Zagląda za kulisy najważniejszych wydarzeń i na bieżąco śledzi to, co dzieje się w świecie show-biznesu, kultury i polityki. Dwutygodnik Viva opowiada o życiu prywatnym, namiętnościach, pasjach i życiowych doświadczeniach znanych aktorów, artystów, polityków i ludzi sukcesu. W magazynie Viva znaleźć można też: materiały dotyczące mody, urody i kuchni, a także horoskopy, sesje mody i alfabet towarzyski prezentujący zdjęcia i opisy najważniejszych przyjęć, pokazów mody i promocji w kraju i za granicą. Ostatnia strona czasopisma to felieton Jerzego Iwaszkiewicza, czyli autorski komentarz do bieżących wydarzeń towarzyskich. „PC World” - największy w Polsce miesięcznik użytkowników komputerów PC - istnieje na rynku już 20 lat. Dłużej niż największe polskie dzienniki, dłużej niż wszystkie prywatne telewizje. Dłużej wreszcie niż jakikolwiek obecny na rynku tytuł poświęcony komputerom. Wydawany jest w Warszawie przez IDG Poland. Pismo opisuje produkty i wydarzenia na rynku komputerowym, w podziale na Ważne & Ciekawe, Sprzęt & Osprzęt, Systemy & Programy, Internet & Bezpieczeństwo, Know how. "Nowa Fantastyka" – polski miesięcznik literacki poświęcony literaturze fantastycznej. "Fantastyka" była pierwszym czasopismem w Polsce poświęconym popularyzacji fantastyki. W miesięczniku publikowane są utwory, opowiadania i powieści polskich oraz zagranicznych autorów fantastyki, recenzje filmów oraz książek fantastycznych a także artykuły o tematyce popularnonaukowej i felietony. W przeszłości na łamach „Nowej Fantastyki” pojawiały się również informacje na temat konwentów i ważniejszych wydarzeń w fandomie. „Wróżka” – miesięcznik przedstawia magiczną stronę życia, zdarzenia niezwykłe, tajemnicze i zagadkowe. Prezentuje ciekawe postacie współczesne i historyczne. „Wróżka” to wyjątkowy magazyn dla kobiet – tych, które chcą poznać i zrozumieć świat oraz tych, które pragną znaleźć w tym świecie swoje miejsce. Pismo łączy w sobie cechy poradnika kobiecego (zdrowie, uroda, przepisy kulinarne, psychologia) i magazynu przybliżającego problemy współczesnego świata (teksty popularnonaukowe, reportaże z dalekich podróży, artykuły wyjaśniające tajemnice świata zwierząt). W miesięczniku można też co miesiąc znaleźć felietony Paula Coelha, Małgorzaty Kalicińskiej, Doroty Sumińskiej. „Auto Świat” – to tygodnik motoryzacyjny wydawany przez Axel Springer Polska, jednego z największych wydawców prasowych na rynku polskim. Auto Świat od lat zajmuje się motoryzacją. Znajdziemy tu eksperckie testy, porady i opinie zwykłych kierowców o ich autach. Auto świat jest najczęściej wybieranym magazynem, czyta go 1,5 mln mężczyzn. Zdaniem czytelników jest najbardziej wiarygodnym źródłem informacji o rynku motoryzacyjnym i produktach. Prezentuje najnowsze modele samochodów, światowe premiery motoryzacyjne, aktualne informacje o rynku motoryzacyjnym w Polsce i na świecie. „Z życia wzięte” – to dwutygodnik z historiami przede wszystkim dla kobiet w wieku 35-65 lat. Każdy numer pisma zawiera 10 historii i porad. Historie mają różną długość i różny "ciężar gatunkowy": od bardzo poważnych do lekkich i zabawnych. W artykułach poruszane są istotne dla współczesnej polskiej kobiety sprawy i problemy. Specjaliści w dodatkowych rubrykach doradzają, jak takie problemy można rozwiązać. „Poradnik Domowy" – jest jednym z najpopularniejszych tytułów poradnikowej prasy kobiecej. Miesięcznik ukazuje się od 1990 roku. Promuje wizerunek kobiety nowoczesnej, dbającej o rodzinę, spełnionej zawodowo, zainteresowanej nowościami i modą, inwestującej we własny rozwój i wygląd. Zaufanie i lojalność czytelniczek zdobył publikacjami wyłącznie sprawdzonych porad i informacji. „Teatr”. To najstarsze polskie pismo kulturalne. Regularnie ukazuje się od 1946 roku. „Teatr” zawsze rejestrował najważniejsze wydarzenia polskiego życia teatralnego. W każdym numerze miesięcznika znajdują się omówienia premier teatrów z całego kraju, rozmowy, publicystyka, felietony. Pismo zajmuje się przede wszystkim dniem dzisiejszym teatru, ale nie zapomina o jego przeszłości. Przedstawia dokonania wybitnych polskich twórców, także tych, którzy już odeszli. „Kumpel” - miesięcznik edukacyjny dla 7-10-latków! Kumpel to pismo przeznaczone dla uczniów początkowych klas szkoły podstawowej. Pismo realizuje cele kształcenia zintegrowanego – poprzez zabawę tłumaczy zasady ortografii, gramatyki, matematyki, języka angielskiego. Czytelnicy w zabawny i przyjemny sposób poznają świat przyrody, historię, znajdują odpowiedzi na wiele pytań. „Victor Junior” - dwutygodnik edukacyjny dla uczniów kl. IV-VI. Edukacyjna tematyka pisma pomaga młodym Czytelnikom w nauce. Ponadto Victor Junior zawiera publicystykę i rozrywkę. „Victor Gimnazjalista” – dwutygodnik edukacyjno-rozrywkowy skierowane wyłącznie do gimnazjalistów. Część edukacyjna pisma bardzo przydatna na co dzień w szkole i w domu, uzupełnia i utrwala wiedzę z zakresu przedmiotów humanistycznych i matematyczno-przyrodniczych. W każdym numerze jest przykładowy arkusz egzaminacyjny. Pismo zawiera także treści publicystyczne związane z tematyką młodzieżową, poruszające aktualne problemy nastolatków a także propozycje ze świata mody, urody, nowości książkowe, filmowe i muzyczne. „Cogito” – dwutygodnik edukacyjny. Czytelnik w Cogito odnajdzie niezbędne pomoce do matury: opracowanie lektur, materiały do matury ustnej i pisemnej, itp. Na łamach pisma młodzi ludzie, co dwa tygodnie, znajdują również ciekawe wywiady, reportaże, dział kulturalny oraz konkursy z atrakcyjnymi nagrodami. to pismo skierowane do ambitnej młodzieży szkół średnich z przewagą maturzystów. Magazyn troszczy się o rozwój intelektualny Czytelników poprzez poświęcanie uwagi edukacji oraz prezentowanie możliwości dalszej drogi kształcenia. „Claudia” - jest najczęściej czytanym magazynem wśród miesięczników. Wybierają go zarówno kobiety dwudziestoletnie jak i pięćdziesięcioletnie. Dzięki wyselekcjonowanym i sprawdzonym przez ekspertów poradom i informacjom oraz bliskim kobiecie tematom, Claudia odgrywa rolę „przewodniczki życiowej” prowadząc swoje czytelniczki przez współczesny świat, pomagając w rozwiązaniu problemów zarówno w życiu rodzinnym jak i zawodowym, inspirując je do działania. „Newsweek Polska” - pierwszy numer tego tygodnika ukazał się na rynku w 2001 roku. Obecnie tytuł jest wiceliderem w kategorii tygodników opinii, osiągając w 2008 roku średnią sprzedaż na poziomie prawie 123 tysięcy egzemplarzy. Newsweek Polska jest jedną z ośmiu nie anglojęzycznych edycji amerykańskiego czasopisma, które od dziesięcioleci wyznacza światowe standardy dziennikarstwa. Polskie wydanie już na początku swojego istnienia spotkało się ze znakomitym przyjęciem ze strony czytelników. Sukces polskiej edycji zachęcił wydawców do tworzenia kolejnych wydań Newsweeka w innych krajach. Newsweek Polska wydaje wiele dodatków wzbogacających główny grzbiet, m.in.: "Świadkowie PRL", "Europa bez przewodnika", "Podróż za jeden Newsweek", "Restauracje", "Prezenty świąteczne", "Dni, które wstrząsnęły światem". Tygodnik przygotowuje także liczne programy edukacyjne skierowane do szkół ponadpodstawowych - "Temat: Newsweek", "Junior Newsweek", "Między Wierszami", "Let's Newsweek'' - oraz cykliczne rankingi liceów, szkół języka angielskiego, szkół wyższych i szpitali. „Polityka” - skończyła 51 lat, a to kawał historii. Pismo o tym tytule siłą rzeczy musiało, ale też chciało, być zawsze w głównym nurcie wydarzeń. Przez półwiecze Politykę zapisywało i wymyślało setki dziennikarzy, przez redakcję przeszły ich trzy pokolenia. Polityka od zawsze stosuje zasadę, że rzetelny tekst dobrego autora sprzedaje pismo. Każde wydanie Polityki zawiera m.in.: Raport, Ludzie i wydarzenia, , Tematy tygodnia, Kraj, Rynek, Świat, Afisz, Kultura, Historia, Nauka, reportaże - Na własne oczy, Polityka jest ważną instytucją życia publicznego. Od wielu lat w nim uczestniczy, prezentując różnego rodzaju akcje, sondaże i rankingi (ranking posłów, ranking wyższych uczelni czy ranking aktorów teatralnych), które pokazują nastroje społeczne i trendy rynkowe. Od 1993 roku tygodnik przyznaje „Paszporty Polityki” – nagrody w wielu kategoriach – m.in. w dziedzinie literatury, muzyki, filmu, teatru. Od 2001 roku „Polityka” wspomaga młodych naukowców programem stypendialnym pod nazwą „Zostańcie z nami”. Dotychczas pod swoją opiekę wzięła już 140 osób. Tygodnik Polityka jest największym tygodnikiem opinii w Polsce. Od lat zajmuje niezmiennie pierwsze miejsce pod względem sprzedaży w swoim segmencie. Tak silną pozycję rynkową zawdzięcza lojalnym czytelnikom i znakomitemu zespołowi dziennikarzy. „Wprost” - jeden z najpopularniejszych tygodników opinii w Polsce, postrzegany jako najbardziej prestiżowy magazyn na polskim rynku prasowym. Według Instytutu Monitorowania Mediów, "Wprost" jest zdecydowanym liderem wśród najbardziej opiniotwórczych tygodników. Dziennikarze i publicyści pisma, często o odmiennych poglądach, nie boją się formułować odważnych, ale i przewrotnych opinii. Redaktorem naczelnym "Wprost" jest Stanisław Janecki. Dla "Wprost" piszą znani eksperci, znakomici publicyści i dziennikarze, m.in.: Olgierd Budrewicz, prof. Witold Orłowski, Paweł Śpiewak, Antoni Dudek, Robert Gwiazdowski, Szewach Weiss, Zdzisław Krasnodębski, Maciej Rybiński, Krzysztof Skiba, Wiesław Kot, duet Zalewski-Mazurek, a rysunki zamieszczają najlepsi twórcy tacy jak Henryk Sawka. „Polska” - to gazeta opiniotwórcza i użyteczna. Czytelnik znajdzie w niej najwyższej jakości informacje lokalne, ogólnopolskie i ze świata. "Polska" powstaje we współpracy z najbardziej prestiżową gazetą brytyjską "The Times". Codziennie "Polskę" tworzy prawie 900 dziennikarzy i redaktorów w kilkunastu redakcjach znajdujących się na terenie całego kraju. Jako jedyna posiada codzienne dzienniki lokalne:
„Młodego Technika” - nie trzeba w zasadzie nikomu przedstawiać. Ten niezwykle popularny miesięcznik ukazuje się już 76 lat, tj. od 1932 roku. Sukces swój zawdzięcza dobrze pojętej misji popularyzatorskiej. Skierowany jest do szerokiej rzeszy odbiorców, a szczególnie do młodzieży szkolnej. Każdy, kto choć trochę interesuje się współczesną techniką i kierunkami jej rozwoju znajdzie w „Młodym Techniku” coś dla siebie. Dowodem najwyższego uznania dla misji dydaktycznej „Młodego Technika” jest fakt, że jest to jedyny tytuł w segmencie nauk ścisłych i techniki, zalecany jako lektura dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych, którego prenumerata szkolna jest sponsorowana przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Z tej prenumeraty korzysta około 10.000 szkół, w których ogólną liczbę czytelników „Młodego Technika” można oszacować ma 200.000 uczniów. Obecnie „Młody Technik” przeżywa drugą młodość. Obok tradycyjnych działów, od lat kojarzonych przez wiernych Czytelników z naszym miesięcznikiem, takich jak Sędziwy Technik, Klub Wynalazców, Pomysły genialne, zwariowane i takie sobie, Poznajemy Samochody czy kąciki: matematyczny, fizyczny i chemiczny, pojawiły się nowe rubryki takie jak: Jak to działa? Jak to robić? czy Odkryj historię odkryć i wynalazków. „Gitarzysta” - Magazyn Fanów Gitary to nowoczesne pismo, skierowane do współczesnego, aktywnego i rozwijającego swoje pasje czytelnika, którym jest nie tylko gitarzysta, ale także osoba aktywnie zainteresowana muzyką. „Gitarzysta” dociera nie tylko do czynnych instrumentalistów, ale również do odbiorców zainteresowanych teorią muzyki, technikami aranżacyjnymi czy zagadnieniami związanymi z lutnictwem. Zawartość merytoryczna pisma stoi na najwyższym światowym poziomie, o co dba doświadczony zespół redakcyjny, złożony z prawdziwych pasjonatów gitary, mających za sobą wiele lat pracy scenicznej, studyjnej oraz dydaktycznej. „Gitarzysta” jest wydawany w cyklu miesięcznym i zawiera obszerną część o charakterze edukacyjnym, do tego dochodzą wywiady z czołowymi muzykami i zespołami, opisy nowości oraz wnikliwe testy najnowszego sprzętu leżącego w kręgu zainteresowania każdego gitarzysty: instrumentów, procesorów efektów, wzmacniaczy itp. Jest to zatem potężna dawka lektury na najwyższym światowym poziomie. Dołączona do pisma płyta CD to wprost idealne uzupełnienie treści zawartych w magazynie, a umieszczone na niej podkłady do ćwiczeń i warsztaty sprawiają, że krążek doskonale sprawdza się w roli osobistego nauczyciela i doradcy każdego czytelnika. Oprócz tego na płycie umieszczane są prezentacje dźwiękowe testowanych produktów, nagrania demo młodych wykonawców oraz szereg dodatkowych materiałów, wśród których można także znaleźć warsztaty wideo światowej klasy instrumentalistów. „Mój Pies” – miesięcznik dla miłośników psów, przewodnik w którym właściciel psa, dowiedzieć może się jak prawidłowo dbać o zdrowie, pielęgnację i żywienie przyjaciela rodziny jakim jest pies. Znajdzie w nim możliwość nauczenia sztuczek psa np.: wstydź się, a kuku, pies kuleje itp. Pomoże wybrać psa najbardziej pasującego do rodziny. Dowie się jaki sport może uprawiać czworonogi przyjaciel. „Żagle” - magazyn z tradycjami i ugruntowaną pozycją na rynku, wydawany od 1959 roku, porusza tematykę żeglarstwa i sportów wodnych.. W każdym numerze profesjonalne testy nowych konstrukcji jachtów oraz specjalistyczne poradniki będące kompendium wiedzy technicznej z zakresu żeglarstwa. Najnowsze doniesienia z imprez żeglarskich organizowanych w kraju i na świecie (Puchar Ameryki, Volvo Ocean Race). Wyczyny i osiągnięcia opisywane i relacjonowane przez najlepszych polskich żeglarzy i fachowców z wielu dziedzin, jak Karol Jabłoński czy Mateusz Kusznierewicz. Locje, niezwykłe rejsy, porty i mariny to ciekawostki z działów śródlądowego i morskiego. Realizacja licznych projektów dla dzieci i młodzieży, których celem jest edukacja przyszłych pokoleń żeglarzy. „Podróże” - magazyn który zaspokaja potrzeby tych, którzy poszukują najciekawszych propozycji agencji turystycznych, a także osób planujących bardziej indywidualne wycieczki. Raporty specjalne - autorska analiza miejsc wartych odwiedzenia; informacje praktyczne, rady i adresy dla podróżujących. Reportaże z wypraw, wywiady, wypowiedzi gwiazd oraz ich podróżnicze wskazówki. Rozbudowane działy "Kultury" i "Mody" ukazują najnowsze trendy i zapowiadają najciekawsze wydarzenia nadchodzących miesięcy. Pismo w równym stopniu inspiruje się rozrywką (dział satyryczny "ITD.", recenzje filmów i koncertów), jak i kulturą z najwyższej półki - znajdziemy tu eseje znanych pisarzy, wywiady z twórcami, zdjęcia najlepszych polskich i zagranicznych fotografów. Elegancki layout został stworzony przez projektanta Michała Łojewskiego, zdobywcy nagrody prasowej "Chimera", "Złotego Orła" na festiwalu reklamy, a także reklamowej "Kreatury". Wygląd pisma charakteryzują minimalizm, przejrzystość i duże zdjęcia. „Zdrowie” - pismo zachęcające do dbania o zdrowie, dobrą kondycję i urodę. Skierowane przede wszystkim do kobiet, ponieważ to one najlepiej troszczą się o zdrowie własne i swoich rodzin. Poradnik dla poszukujących informacji o tym, jak poprawić jakość życia, uniknąć chorób, czuć się zdrowo i pięknie. Zawiera działy:
„M jak Mama” - pismo adresowane do kobiet w ciąży i w pierwszych miesiącach po porodzie oraz tych, które starają się o dziecko. Zawiera porady z dziedziny zdrowia, urody, psychologii, jak również reportaże, portrety znanych mam, sondy, wywiady. Prezentuje produkty, które mają poprawić komfort życia ciężarnej: od kosmetycznych i odzieżowych po wyposażenie wnętrz. Odpowiada na pytania czytelniczek, ale również daje im możliwość wypowiedzenia się - na łamach pisma i na forum dyskusyjnym w Internecie. Nad zawartością merytoryczną pisma czuwa rada programowa złożona z wybitnych specjalistów: ginekologów, endokrynologów, psychologów, neonatologów, dietetyków, położnych itd. Zawiera działy:
„Charaktery”- to ogólnopolski miesięcznik obecny na rynku prasowym od 1997 roku. Jest to jedyny w Polsce miesięcznik popularnonaukowy poświęcony psychologii. Jak wykazują badania czytelnicy pisma posiadają ponadprzeciętne dochody, wyższe wykształcenie i mieszkają w dużych miastach. Czytelnicy pisma to ludzie: aktywni i kreatywni, dbający o styl i jakość życia, dbający o zdrowie, opiniotwórczy w swoim środowisku. „Przegląd Sportowy” - to dziennik o tematyce sportowej, założony w Krakowie w 1921 roku. Jest najstarszą gazetą codzienną wydawaną w Polsce oraz jedną z najstarszych gazet o tematyce sportowej na świecie. Od 2 listopada 2007 roku jest wydawany przez Axel Springer Polska. Od 1926 roku organizowany jest coroczny Plebiscyt Przeglądu Sportowego na 10 najlepszych sportowców roku. Grupa docelowa: mężczyźni w wieku od 15 do 45 roku życia. Tematyka: wydarzenia sportowe z kraju i ze świata: analizy, komentarze, wyniki gier sportowych. Dodatki tematyczne: magazyn Tempo TV (objętość 52 strony), ukazujący się w piątki; Skarb Kibica - wydawany z okazji wielkich światowych imprez sportowych oraz cyklicznych rozgrywek krajowych (objętość od 68 do 204 stron). „Komputer Świat” – dwutygodnik poświęcony tematyce informatycznej i nowym technologiom. Przeznaczony jest dla początkujących użytkowników komputerów. Czasopismo zawiera informacje na temat sprzętu komputerowego, a także innych akcesoriów elektronicznych oraz oprogramowania. Wydawany w Polsce przez Axel Springer Polska od 1998 roku. „Focus” – polski miesięcznik popularno naukowo-cywilizacyjny, wydawany od września 1995 r. przez wydawnictwo Gruner + Jahr Polska. Tematyką jest nauka, historia, cywilizacja, technika, przyroda, sport, gadżety. „Puls Biznesu” – wydawany jest przez spółkę Bonnier Business (Polska) Sp. z o.o. należącą do szwedzkiego koncernu Bonnier Group. To jedyny dziennik na polskim rynku poświęcony wyłącznie gospodarce. „Puls Biznesu” stara się być źródłem właściwych decyzji dla czytelników, rzecznikiem biznesu i przedsiębiorczości. Prognozuje i analizuje, w jaki sposób wydarzenia z dziś mogą wpłynąć na świat biznesu jutro, a wszystko to napisane jest prostym a jednocześnie nie pozbawionym treści językiem, dynamicznie i z werwą. Na polskim rynku "Puls Biznesu" ukazuje się od 1997 roku, początkowo dwa razy w tygodniu. Od października 1998 roku funkcjonuje jako dziennik. "Puls Biznesu" jest również organizatorem licznych konferencji dla środowiska biznesowego. Gośćmi dziennika byli m.in. Madeleine Albright, Robert Kennedy, Steve Forbes, Al. Gore i Bill Clinton. Umożliwiając polskim biznesmenom spotkania ze światowymi autorytetami, wydawca nie zapomina o promocji rodzimych firm. Dla nich organizuje rankingi i plebiscyty - Gazele Biznesu, Filary Polskiej Gospodarki czy Giełdowa Spółka Roku. „Teraz Rock” – to jedyne rockowe pismo w Polsce. Ukazuje się od 20 lat, wcześniej jako Tylko Rock. Jest to miesięcznik adresowany do czytelników dla których rock to nie tylko muzyka ale także forma relaksu i styl życia. W redagowaniu gazety uczestniczy czołówka polskiego rocka. Swoje autorskie rubryki na łamach pisma maja m.in. Kazik Staszewski, Piotr Banach, Krzysztof Grabowski, Marek Piekarczyk czy Olaf Deriglasoff. Od 1991 roku pismo ma niezmieniony skład redakcyjny. Redaktorem naczelnym jest Wiesław Weiss a jego zastępcą Wiesław Królikowski.
Projekt współfinansowany przez | ||||||||||
Copyright (c) 2016 defacto.org.pl |